Naziv: |
3D-oblikovalec in animator/3D-oblikovalka in animatorka |
Status: |
Pretekli |
Datum objave sklepa ministra: |
9.7.2019 |
Predhodniki: |
|
Klasius-P16: |
Avdiovizualno ustvarjanje, tehnike in multimedijska proizvodnja (0211) |
Klasius-SRV: |
Šesta raven II: Izidi, certifikatni sistem NPK (26200) |
Raven kvalifikacije: |
SOK 6, EOK 5 |
1. Ime in koda kataloga standardov strokovnih znanj in spretnosti
2. Potrebna strokovna znanja in spretnosti in posebni pogoji, ki jih mora izpolnjevati oseba, ki želi pridobiti poklicno kvalifikacijo
2.1. Strokovna znanja in spretnosti
Glej poklicni standard 3D-oblikovalec in animator/3D-oblikovalka in animatorka 72721050 in točko 11 tega kataloga.
2.2. Posebni pogoji, ki jih mora izpolnjevati oseba, ki želi pridobiti poklicno kvalifikacijo
- Najmanj srednja ali najmanj srednja strokovna izobrazba in najmanj tri leta delovnih izkušenj s področja 3D-oblikovanja.
- Kandidat lahko namesto zahtevanih let delovnih izkušenj le-te dokazuje tudi z dokazili o samostojnem delu na področju 3D-oblikovanja/animacije, z lastno izjavo ali z delodajalčevimi referencami/navedbo v oddaji/filmu/TV-prenosa ipd., s producentovim potrdilom ali s potrdilom druge odgovorne osebe.
3. Povezanost s programi za pridobitev izobrazbe
4. Načini preverjanja strokovnih znanj in spretnosti
- prizna vsebine poklicnega standarda v celoti,
- prizna vsebine poklicnega standarda delno in določi tista znanja, spretnosti in kompetence, ki jih bo preverjala,
- ne prizna nobene vsebine poklicnega standarda, ker kandidat ne dokazuje nobenih znanj, spretnosti in kompetenc iz poklicnega standarda, in bo preverjala smiselno celotni poklicni standard.
Kandidat predhodno pripravi in komisiji omogoči e-dostop/link do 3D-izdelka z opisom/navedbo opravljenih delovnih nalog za ta izdelek. 3D-izdelek je lahko prikazan v video obliki (youtube, vimeo …), sliki (google drive, dropbox …) ali v obliki 3D-modela (sketchfab …).
5. Merila preverjanja
Merila ocenjevanja
Področje ocenjevanja |
Merila ocenjevanja |
DELEŽ % |
3D-izdelek |
skladnost izvedbe z idejno zasnovo |
40 |
poznavanje sodobnih 3D-orodij |
||
strokovna ustreznost |
||
celovitost, sistematičnost in preglednost |
||
Zagovor |
predstavitev in strokovna utemeljitev 3D-izdelka |
60 |
poznavanje širšega strokovnega področja 3D-oblikovanja in animacije |
Izločilna merila:
Jih ni.
6. Poklic oziroma sklopi zadolžitev v okviru poklica, ki jih je mogoče opravljati po pridobljeni poklicni kvalifikaciji in koda
7. Raven zahtevnosti dela
8. Prilagoditve za osebe s posebnimi potrebami
- podaljšanje časa opravljanja storitve
- prilagoditev prostora in opreme
- opravljanje izpita s pomočnikovo pomočjo
- prilagoditev oblike izpitnega gradiva
- prilagoditev ocenjevanja
9. Materialni in kadrovski pogoji, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci postopkov za ugotavljanje in potrjevanje poklicnih kvalifikacij
9.1. Materialni pogoji
- prostor z računalnikom z dostopom do spleta, in projektorjem
Izvajalci postopkov ugotavljanja in preverjanja poklicnih kvalifikacij morajo zagotavljati informiranje in svetovanje kandidatom z usposobljenim svetovalcem.
9.2. Kadrovski pogoji
Licenco za člana komisije za preverjanje in potrjevanje nacionalnih poklicnih kvalifikacij lahko pridobi, kdor izpolnjuje predpisane pogoje z zakonom, ki ureja Nacionalne poklicne kvalifikacije. Komisijo sestavljajo trije člani, ki imajo:
najmanj izobrazbo ravni SOK 5 in pet let delovnih izkušenj na področju 3D-oblikovanja in/ali 3D-animacije.
10. Časovna veljavnost izdanih certifikatov
11. Standardi strokovnih znanj in spretnosti
Ključna dela | Znanja in spretnosti | Naloge za preverjanje |
---|---|---|
izvaja 3D-modeliranje |
|
Zasnuje in izvede 3D-objekt
|
teksturira 3D-modele in pripravi ustrezne materiale |
|
Pripravi teksture in materiale
|
izdeluje skeletno konstrukcijo (ang. "rigging") |
|
Izdela skeletno konstrukcijo
|
animira 3D-objekt/kamero/karakter |
|
Animira 3D-objekt/kamero/karakter
|
osvetljuje, renderira in kompozitira 3d model/prostor (sceno) |
|
Osvetli, rendira, kompozitira 3D- model/prostor (sceno)
|
12. Literatura, strokovno gradivo
- Murdock, Kelly: 3ds Max 2012 Bible.
- Derakhshani, Randi: Autodesk 3ds Max 2012 Essentials (Autodesk Official Training Guides).
- Gahan, Andrew: 3ds Max Modeling for Games, Second Edition: Insider's Guide to Game Character, Vehicle, and Environment Modeling: Volume I.
- Gerhard, Mark: Mastering Autodesk 3ds Max Design, 2011.
- Derakhshani, Dariush: Introducing Autodesk Maya, 2012 (Autodesk Official Training Guides).
- Palamar, Todd: Mastering Autodesk Maya, 2012.
- Blain, John M.: The Complete Guide to Blender Graphics: Computer Modeling and Animation.
- Tony Mullen: Introducing Character Animation with Blender.
- http://www.3dtotal.com
- http://cg.tutsplus.com/
- http://www.3d-tutorials.com/
- http://www.lynda.com
13. Delovna skupina za pripravo kataloga standardov strokovnih znanj in spretnosti
- Borut Kumperščak, Uniki, d.o.o.
- Matjaž Celič, RTV Slovenija
DELOVNA SKUPINA ZA PRIPRAVO REVIZIJE KATALOGA STANDARDOV STROKOVNIH ZNANJ IN SPRETNOSTI
- Voranc Kumar, samozaposlen na področju scenografije in filmske animacije
- Andrej Gregori, Andrej Gregori, s.p., Postprodukcijske dejavnosti
- Matjaž Celič, RTV Slovenija
- Simon Luznar, RTV Slovenija